dinsdag 6 januari 2015

Plaats ankers


In de afgelopen periode heb ik mij eens verder verdiept in de afgelopen NLP cursus.
Na het nog eens lezen van de aantekeningen kwam er voor mij een aantal belangrijke zaken naar boven.

In veel oefeningen die we doen binnen de NLP gaan vaak over plaatsankers.
Vandaag kreeg ik van een collega cursist een mail met alle tot nu toe gemaakte plaats ankers en toen pas besefte ik mij wat die ankers voor mij betekenen.

Ik merk dat je met (plaats)ankers eigenlijk structuur maakt in je gedachten en in je gevoel en opzoek kan gaan naar de diepere gevoelens bij een een bepaalde gebeurtenis.

In de afgelopen tijd heb ik diverse ankers gebruikt om eens wat situaties te bekijken en te verwerken.
Zelfs op deze wijze merk ik dat ik bepaalde zaken op een andere manier kan en ben gaan bekijken.

Wel is het lastig om soms wat zaken in het gevoel te zoeken omdat daar soms een behoorlijk gevoel lost komt wat ik niet altijd wil, het gebruik van deze manier van werken is wel heel mooi.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten