woensdag 21 januari 2015

Model of the World

Tijdens het bestuderen van mijn aantekeningen begin ik steeds meer het idee te krijgen dat ik steeds minder weet. Ik merk dat ik meer nodig heb dan alleen de tekst en het studiemateriaal of ik moet eens gaan kijken of ik misschien mijn lat weer eens te hoog leg.
Mijn vooronderstelling Falen bestaat niet er is alleen feedback. zorgt ervoor dat ik in ieder geval een stukje makkelijker hier mee om kan gaan.
Maar zelfs daarin zit al een overtuiging waar ik even niet van weet of dat wel een waarde is die ik bij mezelf kan scharen. Dingen die ik vroeger deed, dacht en regelde is zelfs veranderd.

Hoe dit nu precies werkt heeft te maken met structuur van beleving dit heeft vooral te maken met mijn Model Of the World. (MOW)

Reference structure zijn alle zintuigelijke waarneming. VAKOG.(zie eerder blog)
deze worden gefilterd en zo ontstaat een Deep structure. een volledige ervaring. Hierbij zijn mijn overtuigingen een essentieel onderdeel van mijn MOW. Om mijn MOW uit te spreken heb ik taal nodig en daar ga ik naar de Surface structure. Oppervlakte structuur. De verbinding tussen de deepstructure en surfacestructure zorgt vaak voor vertroebeling. Met het Metamodel kan je beter tot de reference structure komen.

Met het Metamodel kan je doormiddel van downchunken beter specificeren en conctretiseren.

Op het Metamodel zal ik later nog terug komen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten