woensdag 28 januari 2015

Een bijzondere wandelening

Vandaag is er weer iets moois gebeurd.
Tijdens het wandelen vandaag heb ik weer met iemand samen gelopen. Op zich niet vreemd. Maar deze dame heb ik drie jaar geleden voor het laatst mee gewandeld en toen hebben we veel gesprekken gehad die een coachend karakter hadden.
Vreemd genoeg toen ik wegging vandaag om te gaan wandelen had ik niet gedacht dat ik vandaag zoveel NLP interventies al wandelend zou gaan gebruiken om iemand te laten nadenken over haar issue.

De wandeltocht was voor mij een van luisteren naar waarde woorden en goede vragen stellen.
Fileren met het METAModel. Tijdens de wandeling werden er verschillende zaken door haar verteld die ik alleen maar met vragen verduidelijkte. Verder maakt ik gebruik van Backtracking en vatte af en toe haar conclusies samen. Een van de dingen die zij zelf verwoorde was dat ze ontdekte dat falen mag. Tevens was haar eind conclusie dat ik door alleen maar te luisteren haar heel erg op weg geholpen had. Tijdens mijn wandeling kwam ik zelf tot de ontdekking dat ik het fijn vind om mensen een andere kan te laten zien zodat ze door een keuze die zij zelf nemen ook van richting te kunnen veranderen.

De zin die mij raakte die ze aangaf was: 
"Wat ben jij een rustige man die luistert en de juiste vragen stelt om mij te na te laten denken."  
Wat een bijzondere wandeling.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten